Sunday, November 29, 2015

Life Goes On


Hello darlings.

It has been a while. Sejak2 panic cerita pasal apa pun  belum siap untuk wedding, terus busy semacam buat preparation. Tak abis2 pergi ke kedai riben!

Nevertheless the other day we took time away to send Efan balik ke kolej. Dia dah pindah kolej ke Raub this semester. Alhamdulillah lebih cantik. No more bunk beds. New facilities.



Saya selalu pesan, belajar elok2. Boleh express buat degree dan balik ke KL. Alhamdulillah he was on Dean's List last semester. Last sem sengaja saya kata, ada apa di Jengka kalau dibanding di Melawati. haha. Tapi saya agak memang lain Jengka dan Raub. Jengka nampak macam memang a university town; catering to the residents of the uni. Macam tak berapa ada local life di situ if not for the uni. Kata hubs, harap stadium je gah. Raub on the other hand is a proper township.

Nevertheless. We have never been to Raub. Ever. Jam pulak. Mungkin terlalu ramai mak bapak hantar anak2 last weekend.

It was late so we didnt have time to explore. Namun Raub nampak interesting. Masih ramai anak Melayu buat construction di jalan. Tiada Indon di gerai. Dan tak ada Bangla cuci lantai di dewan makan.

Terlalu bayak dusun2 especially durian. Sepanjang jalan in fact. Dan dusun pun di jaga sangat rapi. Rumput cantik macam di lawn menara!

One thing that stood out in Raub is the gerai nangka sepanjang jalan. Kata nya buah nangka madu dari Lanchang.



Sebab jalan ikut Bentong jam, waze detoured us via Mempaga. Jalan kampung yang agak jauh tapi peaceful. Musim durian di Raub mesti best.

And I have been reading somewhat.

A114
Maka Maha Tinggilah Allah, yang Menguasai seluruh alam, lagi Yang Benar (pada segala-galanya). Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) tergesa-gesa membaca Al-Quran sebelum selesai dibacakan oleh Jibril kepadamu, dan berdoalah dengan berkata: "Wahai Tuhanku, tambahilah ilmuku".
(Surah Taha 20:114)


Have a blessed week ahead. Semoga dipermudahkan Allah segala urusan.

ps - Bila di Pahang, teringat arwah Jamal yang berasal dari Temerloh (kalau saya tak silap). Semoga Allah ampunkan arwah dan merahmatinya InsyaaAllah. Life is indeed short.




~ xoxo


No comments:

Post a Comment