Friday, July 03, 2015

It is Friday!




Alhamdulillah. It's Friday. Finally.

The week had seemed so long.

We were talking about briani last week on Telegram and I had asked who'll be home for iftar (as everybody seemed to have all sorts of plans). Efan texted, itu harapan saya (isy, sedih pulak lah saya membaca msg dia). As it turned out the iftar was meriah as everyone was home including Miza, Ilyas and Zuf. With Umar al Haziq of course. Efan je yang tak ada.

So we are having a repeat of the briani menu today.

I plan to do some raya baking tomorrow. Yang nak dihadiahkan, yang nak dijamu pada tetamu dan yang dipesan. Tahun ni tak buat promosi biskut raya - cuma untuk mereka yang bertanya; sebab Sara amat sibuk bila ke dapur. Kalau tak percaya, just take a look at these!


Buku. Pinggan mangkuk. Plastik. Habis di"susun". Anyway.

I must go to the pasar tani as well. Minggu ni termangu tak tahu nak berbuka apa sebab fridge agak kosong. I think I will get ayam kampung untuk masak lemak cili api atau masak merah. Sotong for my famous fried kalamari rings (chewwah konon famous). Tauhu untuk tauhu sumbat.

Dan santan yang agak banyak sebab nak buat kueh bakar banyak2 dan hantar kepada jiran2 (kena buat baik dengan jiran.. kadang2 bila teringat, saya berdoa agar kami tiada menyinggung perasaan mana2 jiran. Dan hati akan jadi gundah sebab kucing2 kami bertandang ke sana sini. Namun masih belum terjumpa solution. Dannn. Pokok buluh saya walaupun kecil, daunnya merimbun dan daun kering ditiup terbang ke rumah sebelah. I will move that pot to the koi pond. Biar daun masuk ke dalam kolam dan block water pump hubs! Biar susahkan keluarga, bukan jiran. Isy, panjang pulak..)

So. Big plans; entah tercapai atau tidak pun. Oh, dan mesti ke tailor juga sebab baju raya dah siap! Pesan tailor di wa, jangan lupa datang ambil (kata saya dalam hati, itu selalunya kami tak lupa..haha)

So what are your weekend plans?





~ xoxo



No comments:

Post a Comment